Bent u op zoek naar een goede fysiotherapeut in Geleen?
Bij Fysiotherapie Lindenheuvel bent u in bekwame handen.

Medische Trainings Therapie

Medische Trainingstherapie (MTT) is een manier van trainen van o.a. kracht, conditie, coördinatie en stabiliteit onder begeleiding van onze fysiotherapeut. Om dagelijks goed te kunnen functioneren is het belangrijk dat uw lichaam goed in balans is. Er moet er een gezond evenwicht zijn in wat u (uw lichaam) moet doen en wat u ook daadwerkelijk aankunt. Dit noemen we een balans tussen belasting en belastbaarheid.

Voor wie is Medische Trainingstherapie bedoeld?

Eigenlijk is MTT goed voor iedereen die in beweging en in evenwicht wil blijven! Als fysiotherapeutische behandeling zetten we medische trainingstherapie in om u bijvoorbeeld van rug- of schouderklachten af te helpen. Tevens kunt u met MTT deze klachten ook voorkómen.

Waarvoor wordt Medische Trainings Therapie als fysiotherapeutische behandeling gebruikt?

• Pijnklachten bij bijvoorbeeld reumatische aandoeningen, artrose, osteoporose.
• Langdurige rugpijn, maar ook pijn bij overbelasting en na een ongeval of een sportblessure.
• Het in stand houden of verbeteren van de conditie van spier- en gewrichtsfuncties.
• Preventie van blessures
• Revalidatie
• Algemene conditieverbetering

Daarnaast is MTT ook geschikt als u:
• privétraining en maatwerkadvies wenst
• de drempel naar een sportschool te groot vindt
• uw huiswerkprogramma van de fysiotherapeut alleen niet vol kunt houden
• te weinig beweegt en er niet toe komt om zelfstandig iets te doen
• een gericht trainingsprogramma wilt

De behandeling

Voordat u daadwerkelijk begint krijgt u eerst een persoonlijk gesprek. Dit gesprek is bedoeld om
een beeld te krijgen van uw conditie en omstandigheden. Daarna meten we uw bloeddruk en hartslag en eventueel uw bloedsuiker en de zuurstofopname van het bloed. Vervolgens krijgt u in de trainingsruimte een aantal kracht- en conditietesten. Alle informatie die hebben verkregen, registreren we in ons computerprogramma. Zo kunnen wij een persoonlijk en op maat gesneden trainingsprogramma voor u maken.